torsdag 25 september 2014

Gurgel, gurgel *ringer*

En gång i tiden jobbade vi ihop på nöjet på Aftonbladet. Idag pratade jag med Jon i telefonen. Det händer för sällan men idag var det visst någon som tyckte att vi skulle prata.


Konversationen med Jon återgiven på hans blogg:


Jon: Vad kul att du ringer!
Jag: Jaa...vad som hände var att min bebis fick tag på telefonen och tryckte så det blev röststyrt. Och sen gurglade hon och då tolkade telefonen det som att hon sa "Jon Forsling". Så det är därför jag ringer.
Jag: Aha...ehh...


Ytterligare ett utdrag ur telefonsamtalet:


Jon: Plötsligt har man ingen koll på dagarna och vet inte om det är onsdag eller torsdag.
Jag: Nej, jag vet! I går gick jag ner till min lokala Hemköp för att köpa blöjor extra billigt på deras klubbdag. Men i kassan sa de att det där gäller ju inte förrän imorgon torsdag. Jag var helt övertygad om att det var torsdag och inte onsdag.
Jon: Hehe.
Jag: Så spännande liv lever jag.
Jon: Blogga om det.
Jag: Okej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar