onsdag 25 september 2013

Taskig ton

Jag tänker inte ens skylla på att graviditeten gör mig lättirriterad. Några saker som hänt de senaste dagarna hade ändå gjort mig irriterad, oavsett tillstånd.

1. Jag köpte ett par gummistövlar till Daisy på Tradera. Säljaren upptäckte sedan att frakten kostade 12 kr mer än vad han skrev i annonsen vid budgivningen. Efter att jag fått stövlarna mejlade han flera gånger och messade om att jag måste sätta in de 12 kr för frakten också. I ett sms kom hotet att han "annars ger mig dåligt betyg på Tradera". Orka! Ge mig ett dåligt betyg då. Orka tjafsa om 12 kronor.
Ja, jag satte in de resterande slantarna till honom men skrev också ett mejl om att han hade taskig ton etc och att det är hans ansvar att det står rätt i annonsen osv.
Fick inget svar.

2. Jag har beställt Daisys läkarjournal för benbrottet eftersom försäkringsbolaget behöver det. I går stod jag och väntade i kassan på lokala mataffären som också agerar postombud i en halvtimme. Tjejen där hade problem med varenda paket och behövde hela tiden "ringa någon" för att kolla diverse saker. När det slutligen blev min tur hade jag skrivit under blanketten där det stod "målsman för Daisy...". Först sa de att båda föräldrarna måste skriva under men jag sa att det är ju orimligt för alla barn har inte två föräldrar. Det ringdes ett par samtal och jag fick veta att jag måste komma med ett personbevis som beställs via Skatteverket och som bevisar att jag är Daisys mamma. Va? För att få ut en journal jag själv beställt.
Efter en halvtimme gick jag alltså därifrån tomhänt och kom försent till dagis. Nu måste jag vänta upp till en vecka på att personbeviset ska komma. Låt oss hoppas att paketet ligger kvar så länge.

3. Jag har mejlat kommunen i ett ärende som de vid ett tidigare samtal bett mig att mejla om som en uppföljning efter just det samtalet. När jag nu gjort det får jag ett mejl tillbaka från en kommuntant med otroligt dålig ton och som mer eller mindre ifrågasätter varför jag hör av mig. Ursäkta?

Morr.

2 kommentarer:

  1. Ang. personbevis så ska du kunna hämta hem ett sånt direkt från Skatteverket via Bankid. Så om du är lika techsavy som jag (ironi, bli inte arg ;) så jan ladda ner det DIREKT ner i mobilen. Möjligtvis, om nödvändigt, maila det till ombudet som kan skriva ut det på sin skrivare.

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Ska jag genast testa.

    SvaraRadera