fredag 6 september 2013

Kompisar vill alla ha

Alltså varje dag i hus bjuder på nya insikter. Allt känns fortfarande västligt surrealistiskt. Som att vi leker familj i villaidyll.
I två dagar i rad nu har Daisy lekt med sin jämnåriga granne. Jag serverar kex, vindruvor och Festis och de hoppar i soffan och kramas.
Samtidigt hade jag en kompis här. Helena kom över i eftermiddags eftersom Håkan är på Irland och sen svimningen är han orolig för att lämna mig själv.
När grannmamman kom och hämtade sin dotter tänkte jag att grannarna på gatan sällan tycks ha kompisar över. Och ungefär där insåg jag att jag står med ett ben i varje... vad säger man? Livsskede?
En fot i livet där man fortfarande bara hänger med en kompis och snackar skit.
En fot i livet där man har familj, umgås med familj och grannar och mest är hemma.

Jag gillar det där gränslandet. Det ger mig hopp om att jag fortfarande är lite ung på nåt sätt. Och samtidigt blivande trebarnsmorsa.
Låt oss hoppas att dessa två delar av livet går att fortsätta kombinera även efter leverans.

Två andra saker som hänt idag:
1. Daisy har bajsat på toaletten och sover nu utan blöja på föris. Snart torr!
2. Jag jobbade (några timmar) min sista dag på typ ett år. Svindlande tanke!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar