tisdag 19 juni 2012

Oväntat, festligt, roligt

Ibland kan jag banna mitt ängsliga jag.
Som igår, min kompis Pia hade bjudit med mig på en bokrelease och jag tyckte det lät jättetrevligt tills jag upptäckte att det var hemma hos författarinnan.
Då blev jag ängslig och ville inte gå för att jag kanske inte skulle klara av intellektuella samtal kring ett bord med åtta pers.
Det hade jag säkert klarat men det var inte där jag hade generalfel.

Nähärå.

Dels var det i en paradvåning på 300 kvm, dels var det runt 80 powerkvinnor där. Och så flödade rosévinet och de roliga samtalen.

Fyra timmar senare kom jag hem med nymanikyrerade naglar (inhyrd firma på festen. Väldigt Gossip Girl!), två nya böcker (skrivna av värdinnan Josefin Ahlström), en goodie bag, tre nya vänner på Facebook (alla författare) och... lite lullig.

Vilken sjukt lyckad kväll! Tack Pia för att du tog med mig!
Note to self: Sluta var så ängslig. Jag passar visst in.




Fin choklad i lyxiga köket.


Jag och Pia.


Mina naglar.


Pias naglar (och en fet ring).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar