fredag 15 juni 2012

En ny plats är inget mot en plats i solen

Jag blev lite orolig häromdagen när jag upptäckte att vi fått ett brev från Stadsdelsförvaltningen.
För ett ögonblick hann jag tänka att Daisy kanske fått kicken från sin förskola.
En orimlig tanke på så många sätt men sån är jag.
Det visade sig istället att Daisy blivit erbjuden en NY förskoleplats, vårt förstahandsval i Sjöstan där vi bor, som då när det begav sig lanserades som mission impossible.
Och nu hade hon tydligen seglat upp på listan och knipit en plats.
Jag kommer aldrig bli klok på det där systemet. Är bara så himla glad att jag var ett pain in the ass och ringde ner kommunen för att tjata till mig den platsen som Daisy har idag (den enda förskolan vi även besökte innan). Och att ha förskolan en minut från mitt jobb och på väg till jobbet för min man visade sig vara en betydligt bättre lösning för oss än att ha en plats i området där vi bor.
Dels måste jag ju ändå åka till jobbet varje dag och då kan jag lika gärna få ha finfint sällskap av Daisy hela vägen. Dels kan jag gå från jobbet en minut innan jag ska hämta istället för att planera att gå en halvtimme tidigare för att hinna i tid.
Och det viktigaste av allt, Daisy älskar sin förskola och det skulle kännas hemskt att slita upp henne från den tryggheten och börja om.
Så nu har jag kryssat i NEJ på blanketten och lagt den på lådan.
Känns rätt gött faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar