tisdag 20 mars 2012

Vårstädning

Jag har alltid sett mig själv som pedant men satan i gatan vad allt chanserat sedan vi fick barn. Städhjälpen (halleluja!) vi anlitat sa först att det skulle ta tre timmar att storstäda vår lägenhet. Det tog fem timmar... 
Vill inte riktigt tänka på hur skitigt det måste ha varit skrymslen och vrår.
Av bara farten frostade jag av frysen i går och nu tänkte jag ta mig an kylen för att det så att säga behövs. Och detta trots att jag varit uppe sedan femsnåret imorse.
I söndags tömde vi till slut blomlådorna på balkongen. Det vill säga det man egentligen ska göra på hösten INNAN snön kommer inte EFTER att den tinat bort.
Allvarligt, när blir man så vuxen att man tar hand om allt sånt här i tid... innan snön faller och innan det tar fem timmar att ta hand om skiten i lyan? 
Aldrig?

Och Daisy visade att det inte var en dag för tidigt att tömma blomlådorna med tanke på hur kul hon tyckte det var att leka med spaden.
Jag har alltså beskurit bilderna för att jag skäms över alla sopsäckar som står på över hela balkongen.
I söndags hade vi dessutom playdate med några kompisar småbarnsstyle. Det vill säga i stället för att käka middag och dricka vin halva natten slängde jag ihop en paj på eftermiddagen och så drack vi påskmust och snackade och trevligheterna var klara till middagstid.
 Och Daisy och Astrid fick läsa ihop.
Och titta på Pingu.


2 kommentarer: