måndag 19 mars 2012

En helt ny värld tack vare Rut

Det här att jag förra veckan bestämde mig för att vi ska skaffa städhjälp, drog loss några offerter, ordnade ett par hembesök och imorgon kommer få en storstädning känns just nu som den bästa idé jag fått sedan vi bestämde oss för att skaffa barn.
Jag känner mig också just som ett barn dagen före julafton när jag tänker på vilken skinande ren lägenhet jag kommer hem till imorgon.
Det andas lite borgarbracka det hela och må låta ytligt men jag känner att jag kommer bli lite lyckligare av detta.


3 kommentarer:

  1. Får man fråga vad det kostar?

    SvaraRadera
  2. Beroende på vilket företag man väljer kostar det mellan 150-175 kr i timmen (efter rut-avdrag) bland de jag varit i kontakt med. Klart värt det!
    Vissa tar extra betalt för inställelseavgift och städkit, vissa bjuder på det.
    Jag la in en offertförfrågan på Städlistan (stadlistan.se) och fick en massa svar så man kunde jämföra.

    SvaraRadera
  3. Ja det var ju inte så hemskt dyrt!

    SvaraRadera