måndag 16 mars 2015

Samtal med Daisy måndag kväll

Dåligt uppdaterande. Jag ber att få återkomma till orsakerna. Men en hint är att det är inte svårt att hålla sig sysselsatt när tvillingarna är magsjuka. Samtidigt. 

I alla fall. Jag har jobbat (aka vab) hemifrån idag. Har då mim stora kalender framför mig. Ja, jag kör både digitalt och analogt. Gillar stora kalendrar som ger mig överblick. Vi har även en väggkalender för ser hålla koll på familjeplaneringen. Totalt roddar jag fyra kalendrar. Har en bordsvariant på jobbet också. I alla fall. 

Daisy såg denna idag och frågade: 

- Vad är det här?

- En kalender, svarade jag. 

- Men var är chokladen då?

- Ah, du menar en chokladkalender som man har på jul?

- Ja, en kalender. Är din choklad slut redan?

- Nej, svarar jag. Det är ingen sån kalender. Det är en almanacka. 

- ???!

[när barnet ser ut som ett levande frågetecken]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar