torsdag 31 januari 2013

Skulle du vilja bo här?

Jag skrev inget inlägg på bloggen i söndags för jag var så himla irriterad. Det är en lång historia men går i korthet ut på att en mäklare vi ramlade över av en slump blev väldigt angelägen om att få sälja vår lägenhet. Vi hade bara dryftat tanken alldeles nyss men tänkte att tja vi testar. Så det var privat visning i söndags utan att vi lagt ut lägenheten på hemnet och det skulle komma några par och titta. Vi roddade heeeela förmiddagen och rensade lägenheten på överflödiga prylar för jag kan ju inte göra något halvdant. 
Sedan körde vi i väg med bilen och en nyvaken Daisy för att vara borta medan visningen var. Efter en halvtimme messade mäklaren (nej, ringde alltså inte). Ingen hade kommit. Ingen. 
Miss i kommunikationen med de potentiella köparna från mäklarens sida. Är den enkla förklaringen.
Jag. Var. Så. Jävla. Irriterad.
För ärligt talat har jag bättre saker för mig en söndagsförmiddag än att städa och rensa i onödan. Under vår biltur åkte vi även runt till områden där vi kollat att det finns rätt bra hus till salu. Vi fick ingen feeling. Alls. Snarare tvärtom. Det byggde liksom bara på irritationen.
Men det positiva är att jag kom fram till två saker:
1. Jag vill nog inte bo i hus trots allt.
2. Jag vill nog inte flytta alls. För av alla lägenheter jag tittat på vill jag helst bo här.

















5 kommentarer:

  1. Jättefint!
    Varför vill ni flytta??
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det är just det som är grejen :-)
    Finns ingen anledning mer än att det vore skönt med ett rum till. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi håller på precis likadant, ena sekunden vill vi flytta till hus och den andra till en 4:a i Sjöstan. Vi har kontaktat några mäklare, vem hade ni kontakt med? (Så att vi vet vem vi INTE ska anlita!)För övrigt så ska Elsas nya förskola (Solbacken) rivas, phuuu, vi borde aldrig ha bytt! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. OM och NÄR ni bestämmer er för att flytta så kan jag verkligen rekommendera Helena på Karlsson & Uddares kontor i Sjöstan! Hus är btw fantastiskt och har så hög mysfaktor jmf med lägenhet. Lite mer jobb bara ;) Skulle vara jättekul om ni hade lust och komma och hälsa på oss Susane, Lotta, Lindor mfl! Kramar Gazal

    SvaraRadera
  5. "Lite mer jobb bara" är hur själva haken med hus :-) Det vore jätteroligt om vi kunde samla alla och komma och hälsa på er. Och tack för tips på mäklare! Kram

    SvaraRadera