onsdag 2 januari 2013

Nyårsafton

Jag blir alltid lite ångestfylld kring nyåret och det peakade igår kan man säga, därav att jag inte orkade blogga.
På nyårsafton var vi dock på fest på andra sidan kanalen hos några vänner. På pappret lät det som en minst sagt besvärlig ekvation, dvs att få fem ungar mellan 1-4 år att somna i en trea. Och få tio vuxna att orka köra ända in i kaklet. Det var nästan dödsdömt men vi lyckades ha väldigt trevligt trots kaos och alla barnen sov åtminstone halv elva. Synd bara att jag peakade halv två - när vi redan var hemma igen.


Daisy bar blommorna.


Männen samlade.


Och kvinnorna.


Fina nyårsdukningen.


Barnbordet.


Daisy festfin.


Och hon älskar mindre barn. Här får Liv en kram...


Och puss!


Hålan med Liv och Ida som var så söta i matchande kläder. Och var de som klarade det här med soveriet överlägset bäst.


Efter middagen var det filmtajm.


Men der visade sig vara roligare att kolla på saker på egen hand.


Tyckte a-l-l-a barnen. (Sebbe är kvar vid tv:n, resten med ajfåns och padda)


Daisy hittade blåbären och ostbågarna.


Och låg en stund sked med Ingmar.


När alla barnen äntligen sov åt vi efterrätt och kramade bordskavaljeren.


På tolvslaget spexade jag så klart med min man.


Vi tittade också på vår balkong där en raket landat upptäckte vi när vi kom hem.
Det var 2012 det. Snart kommer en längre summering också.
Nu - bring it 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar