lördag 5 januari 2013

Mitt 2012


Vi är i startgroparna på det nya året och dags för listan liksom ifjol och året innan dess.

Gjorde du något år 2012 som du aldrig gjort förut?
- Vabbade. Framför allt. Anlitade städhjälp hemma. Ett genidrag. Testade LCHF.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag avlade inte några. Men denna nyår bestämde jag och Håkan oss för att ha en vit januari. Det bör jag kunna hålla.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Hanna (igen!), Katrin och Petter (igen!), Jon (och Jessica) och väldigt många i den större bekantskapskretsen.

Vilka länder besökte du?
- Spanien (Fuerteventura och Gran Canaria), Tyskland (Berlin!!), USA (New York), Turkiet, England (London, två gånger tror jag), Danmark (Köpenhamn).

Är det något du saknat år 2012 som du vill ha 2013?
- En riktig sommar.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
- 28 september. Daisys födelsedag och jag skyndade hem för att hinna innan hon somnade. Problemet var bara att en viss Hollywoodfru just hade blivit utslängd från ett hotell så för att vinna tid hjälpte jag henne att packa... Det var en hysterisk dag - men jag hann hem!

Vad var din största framgång år 2012?
- Att jag lyssnade mer på min magkänsla. Det visade sig framförallt vara bra när Daisy var så fruktansvärt sjuk i våras. Till alla fem läkare sa jag att det var något fel på hennes andning men ingen lyssnade. Men jag gav mig inte. Till slut (efter elva dagar med 41 dagars feber) röntgades hon och det visade sig att hon hade dubbelsidig lunginflammation. Vet inte om det räknas som en framgång men fasen vad jag tänker kämpa om hon blir sjuk i framtiden. Nu verkar hon gudskelov byggt upp ett pansartjockt immunförsvar med tanke på att jag bara haft en vabdag i höst.

Största misstaget?
- Att en nära anhörig är försvunnen. Känner att det är ett misslyckande att jag/vi runt om henne inte lyckats hjälpa henne mer och att hon nu är på drift. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Nej.

Bästa köpet?
- Ett slags åkdon jag köpte till Daisy på Åhléns för typ hundra spänn. Herregud vad hon har gillat den. Fåtöljen Poäng är annars fortfarande en höjdare till henne. Lampan till hallen och nya mattan i vardagsrummet lyfte också trivselkänslan hemma.

Vad spenderade du mest pengar på?
- Resor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Att jobba med Project Runway Sverige var otroligt roligt. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
- Euphoria.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Gladare överlag. Vardagen är ju fruktansvärt mycket roligare när.

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Tjafsat med Håkan om vem som gör mest hemma och vems tur det är att hämta på dagis.

Hur tillbringade du julen?
- Hos svärföräldrarna i Halmstad. 

Blev du kär i år?
- Ja, i Berlin. Jag var där för första gången och upptäckte vilken fantastisk stad det är. Dessutom blev jag som nykär i min man av hela upplevelsen.

Favoritprogram på TV?
- Jakten på det perfekta livet, Girls, Downton Abbey, Homeland, Project Runway Sverige, Melodifestivalen, På Spåret, En idiot på resa, Pluras kök för att välja några. Men mest knarkade jag dvd-boxar som Borgen, Bron, Sons of Anarchy och Game of Thrones.

Bästa boken du läste i år?
- Det är definitivt inte den bästa men den roligaste kanske med tanke på alla samtal som det blir kring den; Fifty Shades of Grey. Men herregud vad trött jag är på tantsnusket nu. Känner mig proppmätt på deras komplicerade relation och vilda sexliv. De första två böckerna läste jag på ett par dagar, den tredje har jag kämpat med i över en månad och nu lagt åt sidan för ett tag.

Största musikaliska upptäckten?
- Ingen upptäckt men snarare upplevelse när vi såg (utan att betala, fy oss!) Lars Winnerbäck i somras på Brottet i Halmstad och min bästis började gråta. Och att vi nyligen träffade Winnerbäck på en fest och jag berättade just detta för honom - medan min bästis stod bredvid. Det tyckte jag var kul.

Något du önskade dig och fick?
- Ny klocka i roséguld.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
- Jag fick frukost och presenter i sängen och en lyxig middag hemma. Hade glömt allt så jag fick gå tillbaka på bloggen till det här och det här.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Om jag inte haft så mycket dåligt samvete hela tiden. Över nästan allt.

Vad fick dig att må bra?
- Daisy och Håkan. Middagar med vänner. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
- Alltid Ryan fucking Gosling. Såg Crazy, Stupid, Love i går med Håkan och hans kommentar var: "Ah, nu förstår jag hajpen. Du har ju sett hans överkropp i den där filmen." Och sedan, efter Dirty Dancing-scenen; "Tur att det inte var du där".

De bästa nya människorna du träffat?
- Alla nya människor jag träffat genom mitt nya jobb. Jisses vad roligt jag har.

Mest stolt över?
- Att Daisy är en social, trygg och empatisk liten människa.

Högsta önskan just nu?
- Att få åka till Mexiko. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar