onsdag 8 april 2015

Denna onsdag stavas kaos

Den här dagen får gärna ta slut nu. Jag har så mycket att göra på jobbet att jag sitter framför datorn för att hinna ikapp efter att Håkan och barnen lagt sig. Idag har jag legat efter hela dagen och sprungit mellan möten. Mitt i allt hänger sig min telefon och dör vilket innebär att jag inte kan jobba på tunnelbanan. Kommer äntligen hem till barnen, får veta att vår barnvakt slutar för att flytta utomlands och mitt i allt sätter Lily i halsen. 

Alltså paniken. 

Hon kunde andas men något hade hamnat fel i strupen och hon hade så ont att hon krampade och gallskrek i vad som kändes som en evighet men kanske var en halvtimme. Till slut lossnade det och hon drack en massa vatten och fick en glass. Men det enda jag kunde tänka på var tvååringen i Nacka som dog av en korvbit. Mardrömmen.

Nu googlar jag en massa listor för att detta inte ska hända igen och hittade även denna som Jenny länkade till på Facebook. Viktig läsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar