torsdag 23 april 2015

Dagens obehagligaste...

Är kanske lite tidigt att utse redan klockan halv nio på morgonen. Men jag vågar lova att inget kommer slå detta idag. Imorse hittade jag nämligen en fästing på Daisy. Tur att jag kan varenda liten prick på hennes kropp för jag upptäckte genast den lilla, lilla pricken på ryggen. Den var pytteliten och jätteäcklig fästingen. Och det är bara april. Jag är fullkomligt livrädd för fästingar och de hemska sjukdomar de sprider. 

Ska jag vaccinera Daisy? Någon som har tips och råd kring detta?  

1 kommentar:

  1. Hej:) jag har vaccinerat hela familjen mot fästingar .Vi är ju rätt mkt på Åland och där finns det många.Har även upplevt att de fått fler fästingar hemma de senaste åren.Har som vana att kolla över dem på kvällen går ju på 10 sekunder.på BVC sa de att Du har ju vaccinerat dem mot gulsot när ni åker utomlands 2 veckor per år..men ni är i Svetige resten av tiden.. Efter det tvekade jag inte;) må så gott Kram Erika

    SvaraRadera