söndag 16 januari 2011

Taormina

Varje gång jag är i London åker jag till Giancarlo och hans restaurang Taormina i Bayswater.
Vi har känt varandra i över 13 år, sedan jag bodde i London 1997-98 och jobbade på Mornington hotel runt hörnan från restaurangen.
Han var min livlina när jag bodde i London nu senast i två år (2007-2009). Den jag kunde ringa om jag behövde hjälp eller lite sällskap.
På Taormina har de nog världens godaste Carbonara. När jag inte tar den äter jag Involtino Taormina med en massa kokta grönsaker.
Och alltid, alltid tiramisu till efterrätt.
I fredags var vi där igen, med Daisy. Hon charmade honom, hans exfru och hans rätt bossiga mamma. Vi fick även champagne för att fira Daisys nedkomst. Carlo är sjukt snäll.
Hans personal bjuder alltid till lite extra också när jag är där.
Till exempel såg min tiramisu ut så här när den kom in.

Yummy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar