lördag 15 januari 2011

The nanny?

I dag kom det några sjujäkla skyfall, som sig bör, i London.
Jag och Daisy tog vår tillflykt till Harrods. Sämre regnskydd kan man ju ha.
Där strosade vi runt ett par timmar och Daisy charmade personalen.
En expedit som kom fram och pratade satte fingret på en markant skillnad mellan Sverige och England.
Jag hade Daisy i Babybjörnen på magen och expediten gullade med henne.
Harrodsexpediten: – What a beautiful baby. Do you take care of here alone?
Jag: – No, I have a husband.
Harrodsexpediten: – Oh, I mean if you have help. Like from a nanny?
Jag: Eh, no.
Harrodsexpediten: Oh my God, you must be so proud of yourself.



En stund senare när jag betalar för See by Chloé-klänningen.
Harrodsexpediten: – Oh my God, what a cute baby.
Jag: – Thank you.
Harrodsexpediten: – This is quite a bargain for this dress. See by Chloé is such a nice brand and this dress is so cute. And so is your baby. What a perfect match.
Jag: – Eh, yes.



Nu ikväll var vi hos min kompis Carlo på hans restaurang. Vi pratade om vilken skillnad det är på mig nu och när jag bodde i London och jobbade som korre. Jag förklarade att det är härliga dagar med Daisy men kanske lite enformiga och att jag nog kommer börja jobba tidigare än planerat.
Carlo: – Oh, so you ARE going back to work?
Jag: Eh, yes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar