måndag 4 maj 2015

När kaos avslutas med spa

Måndag efter långhelg. Som det kändes imorse. Jag kommer till förskolan med tvillingarna. Tycker det är ovanligt tyst. Rycker i dörrarna. Låst. Tittar mig runt. Inte en kotte. Det tar en stund, lite för länge kanske, innan jag inser att förskolan är stängd. Börjar febrilt kolla mejl innan jag upptäcker längst ner i det tredje mejlet från förskolan att det är planteringsdag. 

Hej parents of the year!

Håkan har viktigt möte. Jag också. Jag tar med mig tvillingarna till jobbet. De är med fram till lunch. Sedan kaos några timmar med mat, synka sömn, bilkö och hämta Daisy sant skiftbyte med Håkan för att... Åka på spa med Linda. 

Vilken vändning va!? Den såg man inte komma. 

Mår nu nästan som en ny människa. Väldigt ren men också lite yr av vätskebrist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar