söndag 10 maj 2015

Den manliga genen? WTF!

Logistiken den här veckan i allmänhet och denna söndag i synnerhet är inte nådig. 

Idag ska Daisy på två (!) kalas där det första slutar samtidigt som det andra börjar. Det är helgens tredje barnkalas. Samtidigt ska jag iväg och träffa min bokklubb för brunch. Jag har stämt av detta med Håkan flera gånger och frågat om det är ok. Han har sagt ja. Jag har förklarat upplägget flera gånger. Han är nickat. 

Igår kom han ändå och frågade om vi skulle plantera blommor idag. Hela upplägget var bortglömt. Jag poängterade detta och han sa att det är inte så lätt att hålla reda på allt. 

Sant. Men det är ju jag som håller reda på allt. 

Imorse frågade han, igen, vad upplägget var idag. Och blev helt chockad när han fick höra att han skulle vara med på kalasen eftersom jag skulle bort. 

Alltså. 

Alltså har han bara nickat och gett sken av att han lyssnat och tagit in informationen men egentligen struntat fullständigt i det. 

Jag poängterade detta. Hur många gånger jag förklarat upplägget och han har sagt ja.

Förklaringen: "Men älskling det har med den manliga genen att göra. Vi män är inte kapabla att ta in sådan information!"  

Jag: "Ni kan ta er manliga gen och stoppa upp den nånstans."  

Håkan hävdar nu att skulle jag fråga vilken man som helst om detta skulle han hålla med. Är det så? 

4 kommentarer:

  1. Troligtvis skulle de hålla med, men det är ju en fantastisk bortförklaring. Trams för att slippa ta ansvar. Min gubbe är likadan.

    SvaraRadera
  2. Det där tycker jag är den sämsta ursäkten i världshistorien. Om "den manliga genen" är lika med fullkomlig oförmåga att ta in information känns det ju märkligt att män överhuvudtaget skulle klara av att ens ha ett arbete. Än mindre vara chefer, leda företag, sitta i bolagsstyrelser och överlag vara rätt bra på att tillskansa sig ledande positioner i alla möjliga sammanhang. Klarar man sånt borde man även klara av att rådda ett barnkalas eller köpa ett par gummistövlar i storlek 25, men då blir många karlar plötsligt jättebebisar och kan inget och vet inget och har aldrig hört talas om och har ingen aning om var man tar reda på det och är plötsligt helt oförmögna att fatta det enklaste beslut (säger inte att alla är såna, men förbluffande många). Ska man dra ner det till genetik så är det möjligtvis latmasks-genen som slår igenom här.

    SvaraRadera
  3. Min man gör likadant. De kommer bara ihåg det de vill komma ihåg, om du typ hade sagt att på söndag ska du först gå på match, sen träffa polarna och sen köpa öl så hade han garanterat kommit ihåg vartenda ord! Tom påminnt dig på lördagskvällen om hans äventyr imorgon... Men man blir ju lagom trött...

    SvaraRadera