söndag 24 maj 2015

Måns Zelmerlöws dröm

Jag ville skrika mig ännu hesare i går kväll men Håkan sa till slut: "Lugna dig! Barnen sover ju!"

Men det är så otroligt häftigt att Sverige vann Eurovision Song Contest och framförallt att Måns gjorde det. Jag minns alla de där nätterna i ett pressrum någonstans i Europa som igår. Pulsen som går upp när poängen trillar in och racet fram till deadline. 

De senaste dagarna har de sociala medierna varit strösslade med bilder där personen ifråga poserar med Måns. Även jag har gjort det ska erkännas. Jag har känt Måns i tio (!) år sedan han var med i Idol. Jag sa att han borde le mer mot kameran... Då var han 18, jag reporter och vi träffades varje vecka vid scenen och nästan varje sen lördagnatt på Köket vid Stureplan. Året efter var han med i Let's Dance och vi hängde varje vecka i replokaler och i studion. Men jag minns framförallt Klas och Josefines bröllop för sju år sedan. Den kvällen tävlade Charlotte Perrelli i ESC med Hero (!). Måns sa då att en dag ska han ta hem hela tjottaballongen. Året efter tävlade han med Hope & Glory. Men det skulle ta sex år till, en Allsångs-resa och låten Heroes.

Så himla coolt ändå. Drömmen gick i uppfyllelse.  

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar