lördag 26 juli 2014

Tylösand spa och dagens i-landsproblem


Jag gillar verkligen att gå på spa. Att unna mig. Att mjuka upp musklerna och ge hyn nytt liv. Varje sommar försöker jag få en behandling på Hotel Tylösands spa.
Igår unnade jag mig några timmar där med min kompis K.
Upplägget var perfekt. Först behandling, sedan relax med poolbad och kvällen skulle avslutas med middag på Salt medan solen gick ner i havet utanför.
Upplägget var perfekt förutom att det sprack i kvalitén när det kom till ansiktsbehandlingen.
Terapeuten var dunderförkyld så hon snörvlade och fick hostattacker under behandlingen. Det störde avslappningen kan man säga plus att jag låg på helspänn och tänkte att nu blir jag smittad och barnen i sin tur.
Dessutom kändes det liksom i hennes händer att hon inte var kry. Kraften försvinner ju när man är förkyld och man orkar liksom inte ta i eller visa omsorg.
Det förstår jag. Men just då ska man kanske inte ge skönhetsbehandlingar.
Dessutom hade hon så många smycken att de kändes under behandlingen. Och så långa naglar att jag blev tårögd när hon skulle göra portömning. Och huvudmassagen kändes inte eftersom hon la en handduk emellan, jag gissar på grund av de långa naglarna.
När ansiktsmasken sedan verkade lämnade hon rummet i vad som sades vara tio minuter men som kändes som det dubbla. Om man betalar över 800 kr för 75 minuters behandling tycker jag att man ska få behandling under hela den tiden. Till exempel handmassagen då medan masken verkar.
Är det för mycket begärt?
Jag gjorde faktiskt något jag sällan gör. Jag klagade efteråt. De två inga tjejerna i receptionen sa att de noterade detta. Inget snack om eventuell kompensation eller en ursäkt.
Är det för mycket begärt?
Funderar nu på att vara en sådan där jobbig kund som mejlar och klagar.
När vi sedan kom till Restaurang Salt fick vi ypperlig sevice som förgyllde resten av kvällen.
Bra service och personal alltså. Vad mycket det gör för totalupplevelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar