onsdag 30 juli 2014

Reclaim the bedroom

Uppdatering: Bilresan hem gick över förväntan. Hemkomsten not so much.
Tvillingarna vaknade och vägrade somna om. Vid trerycket gick jag med dem i vagnen på vår gata tills de somnade. När jag gick där med grus i ögonen kunde jag ändå konstatera att det var en tropisk natt (och 45 grader i vårt sovrum).
Annars... himla skönt att vara hemma.

Maken drog direkt på jobbmiddag ikväll och jag nattade tre barn före 19:30. Ville dricka champagne. Kunde inte.

Men det jag skulle skriva var att inatt är en historisk natt. Tvillingarna har flyttat in i sitt rum. I varsin spjälsäng.
Sovrummet känns nu... enormt.
Återstår nu att se om denna lösningen blir permanent.
Eller också går jag med vagnen vid trerycket på gatan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar