tisdag 1 juli 2014

Känslan idag: Depp.

Jag har en dålig dag. Kanske är det för att Håkan åker till Brasilien imorgon på jobb och jag är både avundsjuk och orolig för hur det ska gå här hemma.
Kanske är det för att regnet hänger i luften.
Kanske är det för att att det var en väldigt jobbig natt.
Känslan (och känslor är ju inte alltid helt logiska) är att jag inte har något att se fram emot. Ingen resa, ingen sol, inga nya intryck.
Allt kretsar bara kring att ta hand om tre barn och att aktivera en treochetthalvtåring med överskottsenergi som helst vill gå på dagis men inte får.
Väldigt lite handlar om att göra något för mig själv, för min skull.
Helst skulle jag vilja boka ett hus med pool i Frankrike, Italien eller på Mallorca så att jag har något att se fram emot. Men det tillåter varken ekonomin eller livssituationen (läs: böket att resa enbart två vuxna med tre barn).
Jag kanske få unna mig lite färska blommor idag helt enkelt.
Living on the edge och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar