torsdag 5 juni 2014

Vällingklumpar be gone

Vi har två mål med Daisy detta år. Dels måste hon sluta med napparna, dels måste hon sluta med välling.
När hon bröt benet för ett år sedan sattes allt det där on hold. Välling och glass var det enda vi fick i henne och napparna var hennes enda tröst. Sedan kom tvillingarna och allt annat och förändringarna blev för många för att vi skulle kunna ta bort hennes trygghetsattiraljer.


Nu är hon ju också så verbal att hon kan säga när något är fel. Det händer ofta att hon blir förbannad över att vällingen klumpar sig när hon ska dricka den och vällingen fastnar i pipen. Jag märker också att tvillingarna ofta har kladdit pulver kvar i botten på nappflaskorna, näring de inte har fått i sig.


This is a first för mig men nu ska jag få testa en grej och dela med mig av här på bloggen. Det är en uppfinning som gör att klumparna i vällingen försvinner.


Företaget själva kallar uppfinningen en ny innovation som gör föräldralivet lättare. Allt som gör föräldralivet lättare är ljuv musik i mina öron.


Only4baby ska i alla fall lösa problemet med oupplöst vällingpulver som fastnar i nappflaskans hals och nippel. 

Med det där filtret får man "en perfekt lättflytande välling"

Återkommer när jag testat dessa och om Daisys vilda protester avtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar