tisdag 10 juni 2014

Helvetesnatt



Och här ligger jag utslagen på soffan under en vild bebis.
Vi kan säga så här: Håkan valde en bra natt för att åka iväg på konferens.

Min natt var inte rolig. På något sätt. Nätter är sällan roliga om man inte är singel och gör stan osäker. Men nätter är ju roligare liksom om man får sova.
Vi kan ta det i klockslag får att ha några hållpunkter i dimman.
22:30 Jag går och lägger mig.
22:45 Siri vaknar och skriker
23:00 Lily vaknar. Superpigg och börjar krypa runt i spjälsängen. Jag tänker helvete det här kommer aldrig att gå.
23:50 Jag har vyssjat, burit, vaggat och gjort allt jag kan för att få Siri lugn. Har med en arm försiktigt försökt brotta ner en vild Lily.
00:20 Sjunger "ohajajajaj buff" cirka 700 gånger i tonarten panik. Vaggar spjälsängen med ena foten och har Siri i famnen.
00:30 Har på något mirakulöst sätt fått båda att somna. Vill ge mig själv en medalj.
00:35 Daisy kommer in i sovrummet och börjar gorma om välling.
00:38 Går ner och gör välling.
00:55 Daisy somnar.
01:15 Siri vaknar och börjar skrika.
01:45 Går runt på övervåningen och försöker lugna Siri.
01:50 Svärmor kommer upp och försöker hjälpa.
02:00 Siri somnar i min famn.
02:05 Lägger ner Siri i spjälsängen igen.
02:06 Siri vaknar
02:15 Vyssjar Siri på övervåningen. Svärmor kommer upp.
02:17 Svärmor tar Siri som somnar i hennes famn.
02:30 Jag sommar.
05:30 Lily vaknar.

Håkan, du kan komma hem nu om du vill. Det är helt okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar