måndag 28 september 2015

Birthday bonanza

Idag inledde vi några intensiva veckor av födelsedagsfirande. Inom loppet av tre veckor fyller Daisy, jag och tvillingarna år. Jag ska ha barnkalas på min egen födelsedag. Joråsåatte. 

Denna söndag hade jag kökstjänst med bakning och fix inför firande med lilla släkten. Daisy öppnade sina och en stor del av tvillingarnas paket. Nu var dock även Lily och Siri lite med på noterna. 

Men roligast var det att se Daisys totala överladdning inför att fylla fem år (vilket är imorgon). Hon vaknade sex imorse och frågade innan sömnen ens lämnat hennes ögon när det var dags att öppna paket. Hon hoppade jämfota när Håkan och hon hämtade tårtan och hon var så nyfiken inför morgondagen att hon knappt kunde somna ikväll. Jag minns själv hur det var. Den där förväntan inför födelsedagen som spred sig i hela kroppen och även om man visste att ju snabbare man somnade desto snabbare blev det födelsedag men ändå var det stört omöjligt att somna. 

Nu sover hon i alla fall och högen med presenter ligger gömd i bastun och väntar.  

    
    

   
   
   
     

  
  
 
   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar