lördag 9 februari 2013

Kunglig fägring över gaygalan

Ikväll kan ni se Gaygalan på tv. Men ni som följer mig vet ju att den var redan i måndags. Förutom att det var kungligt roligt som vanligt blev den historisk.
Man kan tycka vad man vill om monarkin men det är otroligt stort att Kronprinsessan Victoria var där och delade ut pris. Eftersom jag lett en hovredaktion fick jag lite gåshud eftersom min nyhetspuls alltid går upp i dessa sammanhang.
Tänk vilket ställningstagande detta är, en världsnyhet i sig, att en kunglighet applåderar och bekräftar hela vårt gaycommunity. Kan man inte se det fina och betydelsefulla i det måste man vara en kall person.
Det blev en magisk gaygala på många sätt och här är ett axplock av hur min väldigt väl dokumenterade kväll (pga champagnebonanza) såg ut på Instagram.



Fr v: Jag och Tobbe (innan hans byxor sprack), hunk-Fredrik, Vickan får stående ovationer, Mikael Wiehe och Pia Sundhage, Vickan lite närmare, jag och kvällens fixare och snyggaste man tillika min BFF MrR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar