söndag 30 september 2012

Fredag

Den här helgen har helt ägnats åt att fira Daisys tvåårsdag. Därför har det varit glest mellan uppdateringarna. Så vi kör från början. I detta inlägg: fredag, dvs Daisys födelsedag.
Jag kom hem sent efter en smått kaotisk dag på jobbet. Men jag fick uppfateringar hemifrån.
Det här är Daisys födelsedagsskrik fick jag veta.

När jag kom hem drack vi bubbel. Daisy fick vatten i champagneglas.
Och så skålade vi.
Sedan började paketöppningsbonanzan. Daisy visade sig ha utvecklat flinka fingrar att klara denna manöver.
Populärast dittills var väskan med ett pannkaksset från gudfar.
Men då triumfade vi med det här stora paketet som Daisy kastade sig över.
I paketet fanns den här Brio-vagnen. En omedelbar succé. Det visste jag i och för sig att den skulle bli, därav anledningen att hon inte fick öppna paketet på morgonen för då hade vi aldrig fått iväg henne till förskolan. Jag beställde nämligen den här på Jollyroom för ett par veckor sedan. När vi sedan var på NK stod exakt en sådan här vagn på leksaksavdelningen. Daisy blev helt till sig och sprang runt med den. När vi skulle gå därifrån började hon skrika och lyfte den när Håkan tog upp henne. Vägrade gå utan vagnen.
Dagen efter hämtade vi ut paketet på posten. Problemet var att det syntes på bilder över hela kartongen vad som var i så Daisy började ropa "Vill ha! Vill ha den!". Lite svårt då att förklara att hon måste vänta. Men vi gömde den och hon glömde det ganska fort och nu då "surprise!".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar