onsdag 4 april 2012

Yngre sa du?

Jag var och köpte en iPhone till mitt privata nummer på lunchen idag eftersom min nya arbetsgivare är lite retro när det kommer till ny teknik.
Diplomatiskt uttryckt.

Expediten var en ung man som måste ha ejsat sin försäljarkurs.
För han försökte charma mig med uttryck som:
"Och jag säger att jag behöver låna ditt leg för abonnemanget men egentligen är det för att titta på din fina bild."
"76:a? Du ser verkligen mycket yngre ut."
"Du, har vi setts någonstans förut? Jag känner verkligen igen dig."

Så nu ska jag blinga min vita iPhone fett mycket som värsta 23-åringen.


2 kommentarer:

  1. Vad lustigt, jag gjorde precis samma sak i dag av precis samma anledning. Och då vill jag poängtera att jag börjat jobba på en heldigital byrå...

    Är det fortfarande 3210 som gäller på pressavd?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte ens vilket nummer modellen har, men det är en sån där gammal Nokia med riktiga knappar och man kan inte ta emot mms. Joråsåatte.
    Ska visa dig denna raritet om vi ses i helgen så du kan promenera down Memory Lane.

    SvaraRadera