onsdag 25 april 2012

Appar och Mildred

Jag har bloggat dåligt på sistone, det beror dels på att jag varit i London, dels på att svärmor fortfarande är här eftersom Håkan är på konferens (igen!) i flera dagar och då måste jag ju umgås med svärmor om kvällarna eftersom hon är så snäll som hjälper till.
Saker jag gjort dock:
... Hyrt Mildred Pierce (med Kate Winslet) som vi tittat på ett par kvällar i rad. Sista avsnittet ska vi se ikväll. Undrar hur det kommer gå för´na? Rekommenderas om ni inte såg serien när den gick på SVT.

... Laddat ner några appar till Daisy utifrån Aftonbladets test i tidningen idag. Tjoff sa det så hade jag Pekboken och Fred leker tittut i ajfånen. Till Daisys favvisar som redan finns där - Teletubbiesspelet och SoundTouchLite. Har ni fler bra förslag?

... Inte orkat gå till gymet på lunchen trots att jag planerat det i två dagar. I dag gör jag ett nytt försök med CrossTraining och väntar spänt på att se om jag kommer orka att gå dit.

... Vaknat på nätterna och önskat att Daisy ska pipa lite från rummet bredvid så jag får lyfta in henne till dubbelsängen som nu känns som ett hav av täcken när Håkan är bortrest. Vid sextiden imorse hämtade jag henne. Hon pep nog inte ens, det var mer en suck i sömnen men jag tyckte det fick räcka. Vaknade en timme senare med ett pekfinger i ögat och en liten röst som sa "öga", "öga", "öga". Mmmm... morgonmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar