torsdag 2 februari 2012

Mammaknullarbussen? WTF!

Tjuvkikade på vad killen bredvid på bussen skrev i sin iPhone.
Det var:
”MANNEN, sitter på mammaknullarbussen till Sjöstan…”

(mållös)



(fortfarande mållös)



Funderar på om det är många lättfotade mammor som bor i Sjöstan eller om han mest direkt översätter ”mother fucker” för att förarga sig över att sitta på just denna överfulla buss med en massa barnvagnar.

Innan jag ska gå av reser sig killen upp precis före hållplatsen för att låta mig komma fram.
Jag har inte ens visat att jag ska gå av.
Han bara förutsätter att det där är min hållplats – i hjärtat av Sjöstan.

Går hem och känner mig smutsig, förnedrad.
Utan anledning ju.
Mother fucker!

2 kommentarer:

  1. Hahaha vet inte om det är bra eller dåligt eller sorgligt eller sant (dina teorier) men skrattar högt det gör jag fortfarande... Det kan vara obehagligt att tjuvläsa sms helt klart. Men lika roande som vanligt att läsa den här bloggen. Kram Linda C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vet ju inte riktigt hur man ska tolka det där. Men skratt är alltid bra. Tack söta Linda!

      Radera