torsdag 19 februari 2015

Fifty shades of Grey

Förra torsdagen var jag på den proppfull premiär av Fifty Shades of Grey. Sällan har det väl snackats så mycket om en film innan, instagrammats så mycket från biosalongen (jag med!) och surrats kring exakt hur snuskigt den egentligen kommer att vara.
Och aldrig har jag fått så många frågor från olika håll dagen efter om vad jag tyckte. Bekanta/kompisar/kollegor som var nyfikna på filmen och exakt hur snuskigt den egentligen var.
Jag kan till viss del hålla med om DNs recension .
Själva storyn är ju som boken i stort sett så har man problem med den är detta inte en film man ska springa till biograferna för att se.
Jag tycker inte att Jamie Dornan var så bra som Christian Grey. Jag tycker att Dakota Johnson var bra som Anastasia Steele - dock var hon lite coolare i böckerna.
Och nej det är inte så snuskigt som många verkat hoppas på. Kom igen! Vad trodde ni?
Men man får se väldigt mycket naket och väldigt mycket buske. Om man nu är ute efter det.
Men filmens styrka är musiken där Ellie Gouldings låt "Love me like you do" redan blivit en superhit.
Och nu en liten spoiler alert: Med tanke på hur filmen slutar måste det ju komma en uppföljare? (Böckerna är ju en trilogi)

Det var allt från fröken-som-aldrig-kommer-att-bli-en-filmkritiker-för-allt-är-typ-tre-plus


20150219-172346.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar