torsdag 8 januari 2015

Som min kompis som just nu ligger på sjukhus uttryckte det: Life alltså.

Läget här hemma just nu är minst sagt svajigt.

Jag vaknade inatt av att jag mådde illa, hade kramp i magen och kände mig febrig. Tog tempen. Den visade 39,4. Hann tänka att faan jag måste ju jobba idag, har en deadline och massor att göra plus att jag längtar tillbaka till jobbet.
Hade knappt tänkt klart denna febriga tanke innan Daisy satte sig upp i sängen och började kräkas.
Första dagen på jobbet 2015 fick helt enkelt ställas in.
Istället jobbade jag i någon slags dimma från sängen. Pratade nästintill oavbrutet i telefon.
Samtidigt blev tvillingarna dåliga. Håkan fick byta alla kläder på dem tre gånger idag. Så hörde svärmor av sig som åkte hem i måndags. Även hon har börjat kräkas.
Nämnde jag förresten att Håkan har ryggskott och inte kan bära något eller tvillingarna någon?
Life alltså.

Daisy har för övrigt sett Frost tre gånger idag. Jag tror att den i smyg även blivit Håkans favoritfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar