torsdag 1 januari 2015

Mitt 2014

Nu var det dags igen, precis som förra året, 2012, 2011 och 2010. Fyra års bloggande alltså. Och nu på ny plattform. Here we go!

Gjorde du något år 2014 som du aldrig gjort förut?
- Ja, jag började på en ny tjänst och blev exekutiv producent. Jag började också äta antidepressiva mediciner för första gången i mitt liv.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag hade inga löften bara en önskan. Och det var att 2014 skulle bjuda på färre käftsmällar och mindre motgångar än 2013. Så blev det inte.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Ja, kollegorna Sara och Linda. Och flera vänner blev gravida så jag ser fram emot babyboomen 2015.

Vilka länder besökte du?
- Spanien (Teneriffa, igen!), Danmark (Köpenhamn, igen!) och USA (Los Angeles, igen!). Man kan säga att jag är smått förutsägbar i mitt resande.

Är det något du saknat år 2014 som du vill ha 2015?
- Ja, att få resa med min man till London. Åh, vad jag saknar det.

Vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
- Den 29 november kommer alltid att vara ett datum som ristats in i mitt hjärta. Årsdagen efter att min mammas hjärta stannade. Jag minns också dagarna då jag föll igenom igen av nytt cancerbesked som drabbat en av mina allra närmaste.

Vad var din största framgång år 2014?
- Att jag tagit  mig igenom skitåret trots alla motgångar, tack vare terapi, mediciner, vänner och familj. Att våra barn är så fina och glada trots att deras mamma varit så ledsen.

Största misstaget?
- Att jag inte satte Lily och Siri i förskolekön tidigare. Satan vad jag ångrar det. Nu får de inte gå på samma förskola som Daisy och vår logistik lär bli överjävlig.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Ja, jag har åkt in och ut på akuten pga inflammation i livmodern. Det gör djävulskt ont kan jag meddela.

Bästa köpet?
- Lekhagen till tvillingarna. Utan tvekan.


Vad spenderade du mest pengar på?
- Barnen tror jag. Insåg i somras att jag försökte dämpa min ångest med shopping. Hittade påsar med kläder i garderoben som jag glömt bort. Insåg vad jag gjort och lämnade tillbaka allt jag kunde.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Ja, att jag fick en ny tjänst. Annars var jag nog aldrig riktigt glad det här året. Men sommaren var helt fantastisk och de där veckorna i Halmstad när solen sken varje dag och svärmor hjälpte oss med barnen var de bästa veckorna på hela året.




Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
- "Min soldat". Den spelades ju sönder på radion. Och jag lyssnade mycket på radio för jag körde mycket bil. Och jag skrek/sjöng/grät till Helena Paparizous "Survivor" och Sanna Nielsens "Undo" - också i bilen. De låtarna blev utlopp för min sorg.




Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Ledsnare.




Vad önskar du att du gjort mindre?
- Haft ångest och dåligt samvete. Tillbringat mindre tid på sjukhus.


Hur tillbringade du julen?
- I vårt hus med familjen och min pappa.


Blev du kär i år?
- Ja, jag är ständigt kär i min familj.





Favoritprogram på TV?
- True Detective, Orange is the new black, Game of Thrones, Sons of Anarchy, På Spåret, Downton Abbey, Paradise Hotel. Besvikelser var Så mycket bättre och Melodifestivalen.




Bästa boken du läste i år?
- Jag har knappt läst någon bok för jag har inte orkat. Det var tydligen en del av min sjukdomsbild.

Största musikaliska upptäckten?
- Finger Family på YouTube. Fantastiskt för tvillingarna men sätter sig dessvärre på hjärnan hos vuxna.




Något du önskade dig och fick?
- Rent materialistiskt en väska jag suktat efter länge som min man efter mycket letande lyckades hitta i Kalifornien och få skickad hit till mig i julklapp.


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
- Jag fick frukost på sängen, ett stort rosa paket som innehöll Prime Boots och sedan bjöd jag in mina närmaste vänner på Afternoon tea som sedan gick över i kräftskiva.



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Ja, mycket men framförallt om min bästa vän inte hade fått cancer.


Vad fick dig att må bra?
- Daisy, Håkan, tvillingarna och mina fantastiska vänner. All hjälp av svärmor och min moster.

Vilken kändis var du mest sugen på?

- Alltid Ryan fucking Gosling.

De bästa nya människorna du träffat?

- Min granne tillika namne som blivit en av mina närmaste vänner.


Mest stolt över?
- Att jag är trebarnsmamma och hittills faktiskt klarar det.



Högsta önskan just nu?
- Att nu vänder det. Och kanske, förhoppningsvis, en längre vistelse i Miami hela familjen.

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig ett lugnt skönt och fantastiskt 2015 utan några som helst sorger eller bedrövelser utan bara fullt av kärlek och harmoni. Det är du värd. Som du kämpar. Kram

    SvaraRadera