torsdag 18 december 2014

Reflektioner över reflexer

Man har ju i alla år fått hörs hur viktigt det är med reflexer men det är först nu jag tagit in hot livsviktigt det faktiskt är.
Innan har jag bott i stan och behovet har inte varit lika tydligt där under ljuslyktornas ständiga sken.
Men nu när mörkret kommit och jag flyttat ut till förorten blir jag mörkrädd (!) när jag ser hur osynliga folk är. Det är omöjligt att upptäcka alla svartklädda människor när man kör bil.
Jag har sett föräldrar gå med barnvagnar utan reflexer på vägar där det vare sig finns gångbanor eller väggrenar.
Livsfarligt som sagt.
Så nu har jag blivit en sådan där ansvarsfull person som har en reflex i varje jackficka och hänger ut den så fort skymningen sänker sig över oss. Typ klockan två. Som det känns.
Och på vagnen har jag satt fyra reflexer.
Ni kanske redan har tänkt på detta eller tycker att jag är superpretto.
Det spelar ingen roll.
Låt reflexen bli den viktigaste accessoaren i vinter. Det är faktiskt livsviktigt.


20141218-170512.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar