tisdag 16 april 2013

Bombdåden under Boston Maraton

Jag har följt nyhetsrapporteringen från Boston sedan tidigt imorse. Det är en fruktansvärd katastrof och jag tänker också på att det hände bara ett par kvarter från där jag bodde i Boston. Trots att det är över ett decennium sedan känner jag igen gatan, jag känner igen affärerna och plötsligt känns allt så nära.
Just idag önskar jag att jag jobbade på en kvällstidning fortfarande, att jag var reporter och att jag just landat på Logan airport.
Jag vill skriva om detta, jag vill bevaka det, jag vill berätta om männisödena. Det rycker i nyhetsnerven.
Och så kan jag inte låta bli att tänka på 11 september 2001. Månaden efter flyttade jag till Boston och jag gjorde mitt examensarbete i journalistik i New York om efterarbetet och sålde artiklarna till svenska tidningar.
De kapade planen som flög in i World Trade Center hade lyft från Logan Airport i Boston. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar