torsdag 2 april 2015

Roadtrip? Näääääj. Ett år senare.

Ni som var med mig då kanske minns vår roadtrip ner till Halmstad förra påsken? 

Efter den lovade vi oss själva att undvika att utsätta oss för denna påfrestning någonsin igen. 

Nu sitter vi här. Ett år senare. På väg ner till Halmstad i bilen med tre barn? Nu är vi halvvägs och ni kanske undrar hur det har gått hittills. Eh. 

Låt mig säga så här. Historien har ju ofta en tendens att upprepa sig. 

1. Efter en timme drygt började Siri kräkas. Rätt mycket faktiskt. Vi fick stanna på första mack, byta alla hennes kläder, sanera bilbarnstolen och torka bort det värsta på mig.

Lily sov. 

2. Efter en och en halvtimmes bilfärd somnade Siri. Lily vaknade - genom att spy. Punkt ett upprepar sig. 

3. Efter knappt tre timmars bilfärd kräks Lily igen. Hon kräks även på Siri. Vi upprepar punkt ett och två dubbelt upp. Får öppna resväskan i bakluckan för att ta fram fler ombyten. 

4. Vi stannar för att äta. Jag har börjat må illa av lukten i bilen. Förmodligen psykiskt snarare än att jag börjar bli sjuk. 

5. Vi åker in till centrala Ödeshög för att köpa nya våtservetter. 

6. Vi kör vilse. 

7. Vi hittar en ICA-affär. 

8. Efter knappt tio minuters bilfärd somnar Siri. 

9. Efter en kvart börjar Lily kräkas igen. Jag hinner få med det mesta i en plastpåse. 

10. Håkan kör upp på motorvägen igen - men åt fel håll. Vi är på väg mot Stockholm igen. 

11. Efter en kvart kan han vända tillbaka. Två av tre barn sover. 

Fortsättning följer... (Halva vägen kvar)  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar