måndag 8 september 2014

Mat hem? Mathem!

Att handla med tvillingar är inte lätt. Att storhandla är omöjligt. Om jag kör bil till affären måste jag lasta ur vagnen, plocka upp tvillingarna ur babyskydden och lägga ner dem. Att dessutom köra en kundvagn då är mission impossible. Så när jag handlar på dagarna promenerar jag ner till lokala affären och köper enbart det som ryms i en kundkorg. Storhandla får Håkan göra i nio fall av tio. 


Därför tänkte jag att detta med att få matvarorna levererade till dörren måste vara genialiskt för oss. Jag hade rätt. Förra veckan testade jag MatHem eftersom jag fick en rabattcheck när de var och pratade på Loppis höstevent. Jag beställde varorna på kvällen och de levererades vid lunchtid dagen efter. Killen bar i kassarna innanför dörren.
Det känns som att jag är sist på bollen i att inse alla uppsidor med detta och dunkar huvudet i väggen över att jag inte testat tidigare. Men nu så. Hej vardagen vad du kommer att bli enklare nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar